Elektronická registračná pokladnica je povinnosťou pre každú fyzickú a právnickú osobu, ktorá prijíma platby za tovar a služby v hotovosti alebo cez terminál. Ako vybrať správnu pokladňu? Je pre vás potrebná aj fiskálna tlačiareň?
Elektronická registračná pokladnica
Elektronická registračná pokladnica je povinná pre všetky fyzické a právnické osoby prijímajúce tržby prostredníctvom pokladne. V podstate máte na výber dve formy – online registračnú pokladnicu a virtuálnu registračnú pokladnicu. ORP je náhradou za klasickú elektronickú registračnú pokladnicu, vďaka softvéru komunikuje s eKasa. Všetko čo nablokujete sa v reálnom čase dostane do systému finančnej správy. VRP je v podstate iba aplikácia nainštalovaná do tabletu, mobilu alebo počítača a samostatná ľubovoľná tlačiareň na tlač dokladov.
Online registračná pokladnica
Nové registračné pokladnice môžu obsahovať viacero funkcií – POS, fiskálna tlačiareň a registračná pokladnica. K tejto pokladni je možné pripojiť aj externé zariadenia ako digitálne váhy, skener čiarových kódov, platobný terminál a pod.
Softvér vám umožní programovať jednotlivé predávané položky či analyzovať ich predajnosť. Pred kúpou pokladnice si zvážte, či potrebujete aj prenosnú kasu. Ak sa pokladnica pokazí, môžete mať problém s povinnou evidenciou platieb. Vstupné náklady na registračnú pokladňu sú pomerne vysoké, je aj možnosť získať ju ako službu a platiť mesačné poplatky.
Virtuálna registračná pokladnica
Na používanie virtuálnej pokladnice vám stačí bezplatný softvér z finančnej správy, zariadenie na ktorom ho budete využívať (mobil, tablet, notebook, PC) a tlačiareň (môže byť aj klasická kancelárska).
Pokladňa je vďaka tomu mobilná a pokiaľ sa jedno zariadenie pokazí, ľahko sa dá vymeniť za iné. Vyžaduje si ale spoľahlivé internetové pripojenie a možnosti napojenia externých zariadení sú veľmi obmedzené.
Text:PR